Campanya d'informació d'al·lèrgens als establiments de restauració i menjars
Amb l’aprovació del Reglament europeu 1169/2011 sobre la informació alimentària facilitada a les persones consumidores, i d’aplicació obligatòria des del desembre del 2014, us recordem que tots els establiments alimentaris on es preparen i/o serveixen menjars a consumidors finals, han de poder informar als clients sobre la presència de possibles aliments que fan servir en l’elaboració dels seu plats i que puguin provocar al•lèrgies o intoleràncies (gluten, ou, fruits secs, etc.). A banda de donar-se a l’etiquetatge dels productes envasats, també s’ha d’oferir aquesta informació a les persones consumidores en el cas dels aliments que s’ofereixin sense envasar, els envasats als llocs de venda a petició del comprador/a, i els envasats per a la seva venda immediata.
Aquesta informació ha de constar per escrit a l’establiment a disposició de qualsevol persona que la demani.
Des de l’Àrea de Sanitat del Consell Comarcal del Vallès Oriental, s'ha elaborat documentació dirigida al sector minorista de restauració i menjars preparats per tal de facilitar l’aplicació del Reglament esmentat, que trobareu a la documentació adjunta. Aquesta consta del següent:
• Un cartell informatiu per posar a la vista dels clients
• Un document de doble cara on consta:
o Un llistat informatiu amb els 14 aliments que poden provocar al•lèrgies o intoleràncies.
o Una taula per anotar els menjars preparats que continguin alguns d’aquests 14 aliments (amanides variades, plats amb salses, cremes, etc.).