Aquest és el comunicat conjunt de l'Oficina de Correus i de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès:
El personal de l’oficina de Correus de l’Ametlla del Vallès, representada per la Sra. Pilar García Gimeno, i l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès, representat per l’alcalde Jan Santaló i Lloret, redacten conjuntament aquest comunicat per tal de denunciar públicament l’estat actual del servei de correus al municipi. L’oficina de Correus disposa actualment de només tres persones en actiu per a les tasques de repartiment de missatgeria. Un nombre del tot insuficient per donar cobertura a les cinc zones del municipi amb eficiència. L’Ametlla del Vallès, és un poble amb una orografia que dificulta especialment el desenvolupament del servei. Aquesta condició, sumada al creixement demogràfic del poble durant els darrers anys, fa del tot insostenible la sobrecàrrega de treball absorbida pels professionals de l’oficina. Si analitzem els darrers anys, veurem que la situació ha anat empitjorant progressivament. L’any 2005, quan l’Ametlla tenia 7.000 habitants, hi havia sis persones treballant a l’oficina de Correus. És a dir, una ràtio de 1.166 persones per carter o cartera. L’any 2010, amb l’esclat de la crisi economicofinancera, ja es va passar de sis a cinc carters i, actualment, amb gairebé 10.000 habitants, només n’hi ha tres, amb una nova ràtio d’uns 3.300 habitants per carter o cartera. A més, durant els pròxims dos anys, es jubilaran dos dels tres treballadors actuals, apropant a la plantilla actual a un punt de no retorn. Davant d’aquesta situació, l’oficina de Correus i l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès: Manifesten el seu absolut i incondicional suport al personal de l’oficina de Correus de l’Ametlla del Vallès davant la situació exposada. Reclamen a la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), adscrita al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques del Gobierno de España, i a la Direcció General i Territorial de la Societat Estatal de Correus i Telègraf, dotar dels recursos humans i logístics necessaris per desenvolupar la tasca de servei de Correus a l’Ametlla del Vallès, amb unes ràtios de servei proporcionades a la població i al volum de feina al municipi. Portaran a votació, en el ple ordinari de 27 de gener, una moció conjunta per reclamar a la direcció de Correus territorial i estatal una millor i més àgil gestió del personal. L'Ametlla del Vallès, a 15 de gener de 2025
El personal de l’oficina de Correus de l’Ametlla del Vallès, representada per la Sra. Pilar García Gimeno, i l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès, representat per l’alcalde Jan Santaló i Lloret, redacten conjuntament aquest comunicat per tal de denunciar públicament l’estat actual del servei de correus al municipi.
L’oficina de Correus disposa actualment de només tres persones en actiu per a les tasques de repartiment de missatgeria. Un nombre del tot insuficient per donar cobertura a les cinc zones del municipi amb eficiència. L’Ametlla del Vallès, és un poble amb una orografia que dificulta especialment el desenvolupament del servei. Aquesta condició, sumada al creixement demogràfic del poble durant els darrers anys, fa del tot insostenible la sobrecàrrega de treball absorbida pels professionals de l’oficina.
Si analitzem els darrers anys, veurem que la situació ha anat empitjorant progressivament. L’any 2005, quan l’Ametlla tenia 7.000 habitants, hi havia sis persones treballant a l’oficina de Correus. És a dir, una ràtio de 1.166 persones per carter o cartera. L’any 2010, amb l’esclat de la crisi economicofinancera, ja es va passar de sis a cinc carters i, actualment, amb gairebé 10.000 habitants, només n’hi ha tres, amb una nova ràtio d’uns 3.300 habitants per carter o cartera. A més, durant els pròxims dos anys, es jubilaran dos dels tres treballadors actuals, apropant a la plantilla actual a un punt de no retorn.
Davant d’aquesta situació, l’oficina de Correus i l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès:
L'Ametlla del Vallès, a 15 de gener de 2025