L'elaboració del Pla Local d'Educació segueix el seu curs

Dilluns, 31 de gener de 2022

L’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès, amb el suport de la Diputació de Barcelona, fa setmanes que ha començat el procés d’elaboració del Pla Local d’Educació (PLE).

Actualment es troba en la fase de diagnosi, fase que finalitzarà al mes de març, i que seguirà amb la de disseny i la posterior implementació i seguiment.

Fases del PLE

  • DIAGNOSI (setembre 2021-març 2022)
  • DISSENY (abril-juny 2022)
  • IMPLEMENTACIÓ I SEGUIMENT

Dimensions del PLE

Les 4 dimensions en les que s’està organitzant el Pla Local d’Educació són les següents:

Sessió de treball al Consell Escolar Municipal: desembre 2021

El passat 14 de desembre de 2021 es va celebrar un Consell Escolar Municipal obert a totes les entitats municipals, en què va fer la sessió de presentació i treball del PLE. 

Aquesta va estar conduïda per l’Ana del Río, tècnica d'Educació de la Diputació de Barcelona, i va constar d’una primera part a càrrec de la tècnica en què es va explicar què és el pla, quins objectius té i com el construirem, i d’una segona part participativa a través d’un document de treball col·laboratiu, que va permetre recollir i posar en comú les diferents visions sobre quins són els reptes, mancances, necessitats i propostes en matèria educativa, de cara a donar-hi resposta.

Enquestes a cada sector de la comunitat educativa: gener-febrer 2021

Durant el mes de gener i febrer s’estan fent arribar unes enquestes específiques a cada sector de la comunitat educativa: centres, alumnat, famílies i entitats. Aquestes dades es recolliran durant el mes de febrer.

Totes aquestes accions s’emmarquen dins de la fase més complexa i feixuga del Pla: la fase diagnòstica, anterior a la fase de disseny que s’iniciarà al març.

S’espera comptar amb la màxima participació, ja que la veu de tothom és important per construir conjuntament el PLE de l’Ametlla del Vallès. 

És necessari que tots els agents educatius puguin aportar la seva visió: centres, famílies, entitats, alumnat, serveis, Ajuntament, etc., ja que en el dia a dia tothom fa educació o la rep, i perquè cadascú, dins la seva organització, té també la capacitat de promoure canvis.

Alhora, també és una oportunitat per conèixer millor què fa cadascú i, fins i tot, de treballar plegats, col·laborant en el temps, independentment dels canvis que succeeixin a les pròpies organitzacions, per millorar les accions educatives que s’ofereixen al nostre municipi i el seu accés al transcurs de la vida.

Darrera actualització: 31.01.2022 | 12:54