• Definició EVUP-Autogestionda: Equipament municipal destinat a l’abocament i tractament de restes de poda, jardineria i material forestal procedent de parcs, zones verdes, boscos i jardins de l’àmbit municipal. L’abocament és gestionat pel propi usuari i controlat per càmeres i una bàscula.
• Usuaris: Professionals: jardiners, silvicultors, operadors de neteja forestal… Municipis: brigades, empreses de serveis de jardineria municipal… Particulars: qualsevol persona que es vulgui despendre d’alguns dels materials descrits.
• Materials admesos: Restes de poda i jardineria: material orgànic d’origen vegetal sense, plàstic, terra, filferro, fusta processada, ni cap altre material barrejat. Soques d’arbre i arbust: només s’accepten la terra i pedres adherides a l’arrel. Arbre sencer urbà: arbre sencer amb arrel.
Advertència: Qualsevol material no admès té un recàrrec equivalent al seu cost de reubicació més danys i perjudicis i serà sancionat segons el Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol de la llei reguladora de residus. L’abocament de materials no admesos també pot suposar la prohibició de l’entrada a l’estació.
• Zona d’abocament: Només és permès abocar a les zones habilitades. L’abocament fora de les zones indicades suposarà un recàrrec al cost de reubicació més danys i perjudicis. • Maquinària de valorització: L’estelladora treballarà 8 dies l’any, poden arribar als 12 en anys de màxima càrrega de feina (un màxim 96 h si és en dies separats). Aquesta màquina mai no començarà a treballar abans de les 09 h. Tota la maquinària de valorització treballarà aproximadament 68 dies l’any. Queda expressament prohibit apropar-se a la maquinària i entrar a la zona restringida.
• Pagament: Targeta o domiciliació bancària.
• Trànsit: Cal respectar els senyals de trànsit. El límit de velocitat és de 10 km/h. Els vehicles sortint tenen preferència, tant a l’accés com a la bàscula. En cas d’accident l’empresa o usuari del vehicle culpable serà responsable dels danys i perjudicis tant al vehicle contrari com a qualsevol element de la mateixa estació.
• Compra de productes Només es pot comprar un producte a l’hora. Per comprar qualsevol producte, quan també s’accedeix a l’estació per abocar, cal sortir de l’estació després d’abocar i tornar a entrar amb el cotxe buit.