Organitzada per l'Ajuntament amb el suport de la Diputació de Barcelona, el proppassat dijous 23 de març va tenir lloc una xerrada informativa sobre les clàusules sòl, un primer pas en el compliment a la moció aprovada per unanimitat en el Ple del mes de gener, per la qual el Consistori es compromet, entre d'altres, a reforçar els serveis municipals de defensa del consumidor i d'orientació jurídica amb recursos específics que facilitin el procés de devolució dels imports derivats de les clàusules sòl a les persones afectades dins del municipi.
La sessió va comptar amb l'assessorament de dos tècnics de la Diputació de Barcelona, els quals varen explicar en què consisteixen les clàusules sòl, com detectar-les i quins procediments es poden seguir per recuperar els diners.
En aquesta reunió, la regidora de Consum, Teresa Bada, va anunciar que l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès i la Diputació de Barcelona, a resultes del conveni signat entre aquesta darrera i el Col•legi d'Advocats de Barcelona, posarà un marxa un servei d’assessorament i orientació per atendre a les persones consumidores amb préstec hipotecari amb clàusules abusives en general, per informar sobre el procediment a seguir per fer la sol•licitud de devolució dels imports cobrats de més en concepte de clàusules sòl i per valorar la proposta que se’ls fa des de les seves entitats financeres.
Amb aquest servei, que començarà a funcionar a principis de maig i es prestarà fins a finals d'any, l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès comptarà amb un/a advocat/essa dos dies a la setmana durant quatre hores, que atendrà de forma personalitzada els consumidors prèvia cita.
Properament s'anunciarà a la pàgina web municipal la data exacta d'inici d'aquest servei i com s'han de concertar les hores.